Fel som inte är akut ska felanmälas till styrelsen först.
VID BRAND OCH AKUTA OLYCKSFALL, RING 112!
Vid akut vattenskada:
Renew Service
Tel: 08-343800
JOHANSSONS RÖR
TEL: 08-590 711 00
GÄLLER DYGNET RUNT!
För övriga fel:
Renew Service
TEL: 08-343800
Felanmälan gemensamma
utrymmen:
Felanmälan ska innehålla följande information:
– Ditt namn – Ditt telefonnummer – Lägenhetsnummer – Namnet på den som står på kontraktet – Kort beskrivning på felet
Föreningsmedlemmar och hyresgäster felanmäler via:
E-post: felanmalan@brfkavalleristen2009.se
Brev: I föreningens brevlåda vid port 31. Endast felanmälan som ej är akut!
Felanmälan garage/parkeringsplats
Eftersom föreningen hyr garagen och parkeringsplatserna av Väsbyhem så ska felanmälningar göras till dem.
Föreningsmedlemmar och hyresgäster felanmäler via:
telefon: 08 590 980 00
Tänk på att ha ditt garage eller parkeringsplatsnummer till hands när du ringer.
Felanmälan hyresrätt:
Felanmälan ska innehålla följande information: – Ditt namn – Ditt telefonnummer – Lägenhetsnummer – Namnet på den som står på kontraktet – Kort beskrivning på felet
Hyresgäster felanmäler via:
e-post: felanmalan@brfkavalleristen2009.se
brev: I föreningens brevlåda vid port 31. Endast felanmälan som ej är akut!
Felanmälan bostadsrätt:
Grundprincipen i bostadsrätt är att bostadsrättshavaren har ansvar för underhållet i sin lägenhet och bostadsrättsföreningen har ansvar för underhållet av huset/husen.
Om du önskar att föreningens tekniska förvaltare åtgärdar fel som föreningen inte ansvarar för, innebär det att du som bostadsrättshavare ansvarar för kostnaden som uppstår i samband med åtgärdande av felet.
Önskar du åtgärda ett fel som uppstått i din bostadsrätt kan du kontakta följande företag för en offert:
VS-installtioner:
Renew Service
Tel: 08-343800
e-post: info.stockholm@johanssonsror.se
telefon: 08-590 711 00 (vardagar 08.00 – 16.00) även jour